Magstarkt om SAAB, religionsfrihet och principfasthet

bild-447De senaste dagarna har jag legat i soffan. Nu vet jag hur det känns att få liggsår och en kropp som sakta men säkert förvandlas till sämre skick! Maginfluensan drabbad mig till slut och gick klart på knock. Och jag föll. Här på soffan har jag så följt utvecklingen i politiken och på diverse menlösa kanaler. Jag har med spänning följt utvecklingen för SAAB och förfasat mig över att de inte får någon del av den pott som ska gå till lånegarantier. Jag förstår inte hur en regering inte kan värdera den nyckelroll som bilindustrin har i vår ekonomi. (underleverantörer är en viktig del av det argumentet och då sysselsättning i stort). Det är klart magstarkt att höra på Maud Olofsson hur hon resonerar. Men imponerande med regeringens kraftfullhet. Oavsett vad man tycker om politiken så är Maud benhård och principfast. Kanske inte alltid en så lyckad kombo.

Jag har också fått se hur Malou von Siverts fortsätter sitt religionskrig på bästa sändningstid för alla oss som är hemma på förmiddagen av olika skäl och passar på att ha en sporadisk relation med programmet Efter tio. Jag hoppas att vi inte är många för jag förfasar mig över hennes anti-religionskampanj. Temat i veckan har varit Knutby. Här har folk få tycka till och komma till tals. Företrädare liksom kritiker har gått säga sitt. Och hela situationen blir absurd. Klart att Malou inte får svar på sina frågor och klart att företrädarna sitter där och skruvar sig. Jag förstår inte riktigt vad det skall vara bra för. Det enda som kommer fram är att Malou von Siverts tycker sig ha funnit ett argument som håller för att säga att ett religiöst liv är värdelöst, farligt, kränkande och fullständigt obegripligt. Visst är det härligt med sub-objektiva journalister…. 

Något har de gemensamt Maud och Malou. Det är en principfasthet av järn. Har de bestämt sig för något att se rött för så gör dom det.

Kommentera

