En historisk dag?

Undrar stilla om jag kommer att kunna få sova något i natt. All denna spänning… Nej, snarare är det förkylningsviruset som rider min själ och kropp. Något historiskt är det nog ändå med denna dag som precis har grytt. Denna nya dag är fortfarande ung… timmen säger 0101…

Idag presenteras kårobligatoriepropositionen kl 11 av Minister Leijonborg. Det sägs att han skall presentera ett förslag på ett modernt studentinflytande vid en presskonferens i Rosenbad. Om nu inflytandet kommer att finnas starkt kvar vill säga… 

Detta är också första dagen på en ny era för alla royalister kan tänkas. De stackars republikanera kommer inte få en suck förrän låååångt efter det kungliga bröllopet 2010… Tur är väl det. Jag ser fram emot glammet! 

Rent personligt är också denna dagen början på resten av en tid i mitt liv. Det finns skäl att ligga vaken och inte låta bli att drabbas av stora känslor. En historisk dag? Ja, på sätt och vis…

Sänder en kärleksbild ut i etern. Kan vara på sin plats tycker jag. 

img_0177

Sov gott…

2 thoughts on “En historisk dag?”

Kommentera

