Löfte: full utveckling

Jag arbetar som chef för 20 ambitiösa, driftiga, engagerade och begåvade människor. Jag älskar det. Att få vara chef är det jag tycker är roligast. Det finns gottom klyschor som beskriver varför – fördom det är något skrå som är kantat med modeord och flosklerså är det ledarskap och management. Men jag älskar även dem.

Mina favoriter tillhör de som sammanfattar sådant som är gamla visdomar, men som man förpackar i nya begrepp. Ja, jag menar det – jag gillar det. Varför? Ja det sförsöker sammanfatta något sol är lite av en konst i människokunskap – både infividuell och kollektiv – tillsammans med målfokusering. Hur får man människor att gå åt samma håll, uppnå stora ting tillsammans, och må gott under tiden? Det är vad jag sysslar med varje dag. En utmaning som jag gillar!

Just nu arbetar jag med ett eget löfte I mitt ledarskap. Jag arbetar för att mina medarbetare och organisationen jag arbetar för skall ha full utveckling. Jag är allra nöjdas när både individ och organisation nosar på målet: sin fulla potential. Och att både skåda Deborah kämpa mot det målet är svårt och djupt tillfredsställande.

Idag har jag summerat många ledningsmöten som hållits under året genom en genomgång av handlingar inför årsslutet. Jag läser mina underlag och ser att vi kommer en bra bit framåt mina medarbetare och jag. Känns fint att se att spaningarna som jag gjort tidigt under året, de förändringar och den systemutveckling som gjorts, verkligen har effekt. Det är bra att läsa och forska i sitt eget arbete. Ett viktigt led mot full utveckling!

Kommentera

